Prijava

» »

Tudi Google in Waymo zaela uporabljati avtonomne tovornjake

Tudi Google in Waymo začela uporabljati avtonomne tovornjake

Slo-Tech - Medtem ko ima Tesla električne tovornjake, ima Googlov Waymo avtonomne. Waymo je Googlovo podjetje, ki razvija samovozeče avtomobile. V Phoenixu že vozijo samovozeči taksiji. Del programa pa so tudi samovozeči tovornjaki, ki bodo kmalu začeli voziti po Atlanti, so sporočili iz Wayma. Sprva jih bodo uporabljali za lastne potrebe, kar pomeni za dostavo v Googlove podatkovne centre.

Waymo je avtonomne tovornjake že preizkušal v Kaliforniji in Arizoni, sedaj pa se začenja naslednja faza tega projekta. Tovornjaki ne bodo vozili več zgolj v testne namene, temveč bodo obenem opravljali tudi praktično delo, to je dostavo. Seveda ne bodo v prometu čisto sami, saj bodo zraven še vedno sedeli vozniki, ki bodo lahko v krizni situaciji prevzeli nadzor. Končni cilj je razviti tovornjak, ki se bo sam znašel tudi v gostem in nepredvidljivem mestnem prometu. Tovornjaki bodo uporabljali enake algoritme in opremo kot ostala Waymova vozila brez človeka.

Konkurenca seveda ne počiva. Pisali smo že o mladem podjetju Embark, ki uporablja avtonomne tovornjake za vožnjo tovora po avtocestah. V začetku tega tedna je tudi Uber sporočil, da v Arizoni začenja dostavo s samovozečimi tovornjaki. Starsky Robotics je še eno podjetje, ki je uspelo izpeljati 100 kilometrov vožnje s tovornjakom, ne da bi se nadzornik dotaknil krmila. Vsi ti tovornjaki imajo za skrajno silo v kabini še človeka, a cilj ga je odstraniti. Glede na množičen razvoj se bo to zgodilo kmalu.

98 komentarjev
    strani: « 1 2
  • avatar

    feryz ::

    Tovornjak zgazil pešca in pobegnil s kraja dejanja!? Koga bomo pa zaprli?
    Bo treba celice v zaporih malo povečati.

  • avatar

    7982884e ::

    feryz je izjavil:

    Tovornjak zgazil pešca in pobegnil s kraja dejanja!? Koga bomo pa zaprli?
    Bo treba celice v zaporih malo povečati.

    o cem bluzis?

  • avatar

    vostok_1 ::

    Mam super vmesno rešitev.

    10 kamionov, dva šoferja, ki prevzameta kontrolo zgolj kadar je za manipulirat. Vsa skladišča pa se naredi avtonomno friendly.

  • avatar

    Dr_M ::

    feryz je izjavil:

    Tovornjak zgazil pešca in pobegnil s kraja dejanja!? Koga bomo pa zaprli?
    Bo treba celice v zaporih malo povečati.


    Programerja.

  • avatar

    DamijanD ::

    vostok_1 je izjavil:

    Mam super vmesno rešitev.

    10 kamionov, dva šoferja, ki prevzameta kontrolo zgolj kadar je za manipulirat. Vsa skladišča pa se naredi avtonomno friendly.


    Volvo je razvijal/testiral tudi to, da spredaj voznik vozi, potem pa konvoj vozil samodejno vozi za njim.

  • avatar

    APPluk ::

    Niso tega razvijali tudi v Sloveniji, da konvoj tovornjakov v kamnlomu sledi prvemu?

  • avatar

    7982884e ::

    vostok_1 je izjavil:

    Mam super vmesno rešitev.

    10 kamionov, dva šoferja, ki prevzameta kontrolo zgolj kadar je za manipulirat. Vsa skladišča pa se naredi avtonomno friendly.

    super, ampak ideja ni tvoja in ni nova. teleoperacija je stara stvar, ki je ratala aktualna zadnja leta, ko je postalo jasno, da je 99% avtonomija mogoca ze zdaj, 100% pa ne bo mogoca se 20+ let.

  • avatar

    MasterMiG ::

    okej, ta z 20+ let so pa čiste bučke.. 5 do 15 (slednje pravijo največji pesimisti izmed poznavalcev).
    Če upoštevamo pa razvoj GPU powered machine learninga, ki bo v do treh letih 100x povečalo procesno kapaciteto, kar bo omogočalo povsem nov nivo strojnega učenja, bi pa ras morali videti prej kot v 10 letih consumer varianto avtonomije 5. generacije (brez volana po želji). Z dovolj dobrim AI so vizualni senzorji že dovolj, brez dragih lidarjev..

    Predstavljaj si samo trenutni teslin fleet learning, z 100x hitrejšim (ter bistveno kvalitetnejšim) učenjem. Mindf__k.

  • avatar

    nekikr ::

    Ni čisto tako. Da avtomobil sam zavije desno rabiš dva mehanika. Da zavije desno pri znaku rabiš 10 mehanikov in 100 programerjev. Da zavije desno pri znaku in se ne zabije v nikogar in predvideva kje je kdo rabiš leta in leta razvoja in malo morje ljudi. Vsaka naslednja stvar je eksponentno težja. Pri ljudeh sicer ne kompliciramo in spustimo na cesto čisto in absolutno vsakogar, tudi, če tja ne sodi. Smo se sprijaznili s tem. Pri samovozečih avtomobilih smo pa letvico postavili precej višje, torej pri 100% zanesljivosti, še raje 150%. In to je tako težko doseči, kot če bi hotel, da ljudje ne delajo več nesreč na cesti (pa jih še varnostne razdalje ne moremo).

  • avatar

    xmetallic ::

    nekikr bluziš. Samovozeči avtomobil ne predvideva kje je kdo ampak ve kje je kdo. In to bolje kot človek. Medtem ko ti pogledaš levo so senzorji na samovozečem avtomobilu že 20x pregledali celotno okolico in imajo koordinate vsakega udeleženca v prometu v radiju X metrov, hitrost in smer gibanja. Nekaj česar človek nikoli ne bo sposoben.

    Da je samovozeči avtomobil bistveno boljši voznik od človeka pove tudi statistika. Čeprav so šele v začetni fazi so že presegli človeške sposobnosti vožnje.

  • avatar

    AtiriL ::

    Potem bo update StreetViewa vsak teden, in bodo točno videli...

  • avatar

    gregor_m ::

    Jaz verjamem, da ni problem, da avto avtonomno pripelje od točke A do B dokler se pelje po cesti. Izogibal se bo drugim vozilom, pešcem, divjadi in to bolje kot človek.
    Si pa težko predstavljam, kaj bo avtonomno vozilo naredilo, če bo zapora ceste recimo zaradi prometne nesreče. 50m pred nesrečo bo policaj/cestar mahal z zastavico naj se obvozi nesrečo po slabo uvoženem kolovozu/travniku.

  • avatar

    Baja ::

    verjetno bo javil v nadzorni center da je obtičal. pol po ga bo en z wasd odpeljal mimo.

  • avatar

    Magic1 ::

    Zakaj pa nadzorni center? Lastnik bo s telefonom vozil. Seveda bo kaos preden bodo vsi uspeli avte čez spravit. Ali bodo že kakšne bolj praktičen način pogruntal. Časa je zadosti, samovozeči avti se še vsaj kakšni dve desetletji ne bodo vozili naokoli (govorim za osebne avtomobile, kamioni za pol miljona+, ki bodo vozili 24/7 po točno določenih trasah, bodo seveda prej). Seveda bomo imeli vedno boljše asistenčne sistemev avtomobilih, ki bodo vedno bolj avtonomno vozili po avtocestah.

  • avatar

    7982884e ::

    MasterMiG je izjavil:

    okej, ta z 20+ let so pa čiste bučke.. 5 do 15 (slednje pravijo največji pesimisti izmed poznavalcev).
    Če upoštevamo pa razvoj GPU powered machine learninga, ki bo v do treh letih 100x povečalo procesno kapaciteto, kar bo omogočalo povsem nov nivo strojnega učenja, bi pa ras morali videti prej kot v 10 letih consumer varianto avtonomije 5. generacije (brez volana po želji). Z dovolj dobrim AI so vizualni senzorji že dovolj, brez dragih lidarjev..

    Predstavljaj si samo trenutni teslin fleet learning, z 100x hitrejšim (ter bistveno kvalitetnejšim) učenjem. Mindf__k.

    oprosti, ampak ne meci naokoli takih napovedi. podlaga za take trditve tudi niso buzzwordi kot je "GPU powered machine learning".
    za 100% avtonomnost rabis malodane strong AI, cesar ne bo se vsaj 20 let, ce gledas konsenz na podrocju. 99.9% avtonomnih km v naslednjih 10 letih? doable. 99.9999999%? not doable.

    kar bo omogočalo povsem nov nivo strojnega učenja


    bottleneck strojnega ucenja ze nekaj casa ni vec procesna moc, temvec kolicina podatkov, in tudi ta je dosegla plateau. waymojevi avti ne bodo dosti pametnejsi, ce povecas hitrost njihovih racunalnikv za 1000.

    Z dovolj dobrim AI so vizualni senzorji že dovolj


    ne, niso. zato tudi vsi resni delajo na lidarjih. verjetno bo to res cez kakih 10 let, trenutno pa ni variante, da bo sistem zanesljivo deloval samo na podlagi kamere.

    Predstavljaj si samo trenutni teslin fleet learning, z 100x hitrejšim (ter bistveno kvalitetnejšim) učenjem


    in kaj pomeni fleet learning? to je zgolj buzzword, ki se ga mece naokoli. ce avto samo VOZI, nima dataset za strojno ucenje nobenega feedbacka kot to, ali je odlocitev X pripeljala do nesrece ali ne. ce hoces podatke deset tisocev tesel koristno uporabiti, jih morajo rocno pregledovati ljudje.

    in se enkrat, 100x hitrejse "ucenje" ne prinese nic vec. sploh pa zaradi tega ni kvalitetnejse.

  • avatar

    7982884e ::

    xmetallic je izjavil:

    Da je samovozeči avtomobil bistveno boljši voznik od človeka pove tudi statistika. Čeprav so šele v začetni fazi so že presegli človeške sposobnosti vožnje.

    narobe.

    waymojevi avti imajo "disengagement" dogodke (cloveski voznik mora prevzeti nadzor) na priblizno 5800 milj. vsak "disengagement" se ni nujno nesreca in to je ze zelo dobro, ampak dokler ta cifra ne bo presegla 200 000 milj - kolikor lahko pazljiv, dober cloveski voznik, brez problema prevozi brez incidenta po njegovi krivdi - ne mores govorit o preseganju cloveskih sposobnosti.

  • avatar

    nekikr ::

    xmetallic je izjavil:

    nekikr bluziš. Samovozeči avtomobil ne predvideva kje je kdo ampak ve kje je kdo. In to bolje kot človek. Medtem ko ti pogledaš levo so senzorji na samovozečem avtomobilu že 20x pregledali celotno okolico in imajo koordinate vsakega udeleženca v prometu v radiju X metrov, hitrost in smer gibanja. Nekaj česar človek nikoli ne bo sposoben.

    Da je samovozeči avtomobil bistveno boljši voznik od človeka pove tudi statistika. Čeprav so šele v začetni fazi so že presegli človeške sposobnosti vožnje.

    A nisi prebral nič od tega, kar sem zapisal? Še enkrat: pri avtonomnih avtomobilih zahtevamo vsaj 100% varnost in zanesljivost, raje več. Pri ljudeh nam je pa ok, če jih dnevno nekaj tisoč umre na cestah in se jih še nekaj deset tisoč poškoduje in se zgodi še nakajkrat več prometnih nesreč samo s poškodbami "pleha". In tisti zadnjih procent pri tej 100% zanesljivosti je daleč najtežji. Avtonomna vozila so danes, v dobrih razmerah, vsaj tako dobra kot voznik začetnik. V slabih razmerah so slabša, v "čudnih" razmerah pa odpovejo. Vsaj nisem še zasledil kako avtonomno vozilo pripelje nekam pod Veliko Planino, se pravi po neoznačeni poti in parkira nekje ob poti in to tako, da ne ovira drugih - to namreč zna vsak hribolazec (vstavi poljuben podoben scenarij). Vožnja po označeni avtocesti ali dobro označenem mestu je nekaj povsem drugega kot vožnja po lokalni vukojebini med ostalimi vozili. In če bomo zahtevali vsaj 100% zanesljivost, potem tega še zelo dolgo ne bo. Če se bomo sprijaznili pa s podobnimi rezultati, kot jih imamo ljudje, potem je pa tehnologija dejansko pred vrati.

  • avatar

    __luka__ ::

    nekikr je izjavil:

    xmetallic je izjavil:

    nekikr bluziš. Samovozeči avtomobil ne predvideva kje je kdo ampak ve kje je kdo. In to bolje kot človek. Medtem ko ti pogledaš levo so senzorji na samovozečem avtomobilu že 20x pregledali celotno okolico in imajo koordinate vsakega udeleženca v prometu v radiju X metrov, hitrost in smer gibanja. Nekaj česar človek nikoli ne bo sposoben.

    Da je samovozeči avtomobil bistveno boljši voznik od človeka pove tudi statistika. Čeprav so šele v začetni fazi so že presegli človeške sposobnosti vožnje.

    A nisi prebral nič od tega, kar sem zapisal? Še enkrat: pri avtonomnih avtomobilih zahtevamo vsaj 100% varnost in zanesljivost, raje več. Pri ljudeh nam je pa ok, če jih dnevno nekaj tisoč umre na cestah in se jih še nekaj deset tisoč poškoduje in se zgodi še nakajkrat več prometnih nesreč samo s poškodbami "pleha". In tisti zadnjih procent pri tej 100% zanesljivosti je daleč najtežji. Avtonomna vozila so danes, v dobrih razmerah, vsaj tako dobra kot voznik začetnik. V slabih razmerah so slabša, v "čudnih" razmerah pa odpovejo. Vsaj nisem še zasledil kako avtonomno vozilo pripelje nekam pod Veliko Planino, se pravi po neoznačeni poti in parkira nekje ob poti in to tako, da ne ovira drugih - to namreč zna vsak hribolazec (vstavi poljuben podoben scenarij). Vožnja po označeni avtocesti ali dobro označenem mestu je nekaj povsem drugega kot vožnja po lokalni vukojebini med ostalimi vozili. In če bomo zahtevali vsaj 100% zanesljivost, potem tega še zelo dolgo ne bo. Če se bomo sprijaznili pa s podobnimi rezultati, kot jih imamo ljudje, potem je pa tehnologija dejansko pred vrati.


    nekikr, tvoja predpostavka, da ciljamo na 100% varnost je pa povsem napačna. V nobeni industriji in v nobenem okolju to ni cilj. Američani cenijo človeško življenje na 6..10mil USD (https://www.theglobalist.com/the-cost-o..., podobno je tudi drugo. Kar pomeni, da bodo od nekatere točke naprej proizvajalci raje izplačevali odškodnine kot pa vlagali blazne količine denarja v razvoj. Polege tega pa isto delamo sami ko šparamo pri dodatni opremi za avtomobile. Efektivno postavimo ceno na življenje sebe in ostalih potnikov v avtu in prometu.

    In ker ne pričakujemo 100% varnosti, samo boljšo kot jo imamo sedaj, bodo avtonomni avtomobili na cesti precej prej kot ti predvidevaš. Seveda pa imaš prav, da v slabših razmerah ne bodo zmogli samostojne vožnje. Ampak večino časa ne vozimo v hudih nalivih in snegu tako da se bo s tem dalo preživeti. V megli je pa avtonomni avto z lidarjem itak boljši kot človek.

  • avatar

    Tody ::

    Da te bo avto peljal brez volana na veliko planino, rabis samo en avto ki bo z opremo sel po poti in oznacil kje se da parkirat in na kaj je treba pazit.

    Da te bo pijanega / zmatranega priplejal iz slube domov zmore ze zdaj, sploh ce se 1000 pelejo po isti poti vsak dan. Kaj pravi zakonodaja pa je vprasanje ampak ena donacija od ta velikih playerjev pa se to tud uredi (magna, uber)

  • avatar

    7982884e ::

    __luka__ je izjavil:


    In ker ne pričakujemo 100% varnosti, samo boljšo kot jo imamo sedaj, bodo avtonomni avtomobili na cesti precej prej kot ti predvidevaš. Seveda pa imaš prav, da v slabših razmerah ne bodo zmogli samostojne vožnje. Ampak večino časa ne vozimo v hudih nalivih in snegu tako da se bo s tem dalo preživeti. V megli je pa avtonomni avto z lidarjem itak boljši kot človek.

    pricakujemo precej, precej boljso statistiko kot jo imamo vozniki sami, ker tako pac dela psihologija in ker bodo tako velevali tudi zakoni. smrtne nesrece po krivdi avtopilotov bodo medijski skandali in po eni strani je prav tako.

    bodo pa zaradi tega limitacije v tem, kjer in v kaksnih razmerah bo avtonomnost vkljucena. za voznjo na veliko planino, kjer ne bo HD-mapsov in kjer masina dejansko rabi visokonivojsko intuicijo, da delo opravi zadostno, je pa se lep cas ne bo.

    ampak ja, v tem niti ni problemov (razen, ce hoces, da avto nima volana). glavni problem prometa so prometne konice in dolgocasna voznja po avtocestah, kar je reseno ze sedaj v drazjih modelih prestiznih znamk.

    Tody je izjavil:

    Da te bo avto peljal brez volana na veliko planino, rabis samo en avto ki bo z opremo sel po poti in oznacil kje se da parkirat in na kaj je treba pazit.

    HD zemljevidov pac ne mores pricakovati na vsakem vukojebinskem kolovozu, sploh ker je za take stvari nujno, da se posodabljajo po moznosti veckrat dnevno. v koncni fazi je cilj itak se znebiti se potrebe po kakrsnihkoli zemljevidih, ker konec koncev jih ljudje ne rabimo (rabimo jih samo za usmerjanje, ne za pozicioniranje na cestiscu).

  • avatar

    AtiriL ::

    potem bo pa znak ob cesti maaalo drugačen, narisan na roke, in ga ne bo zaznalo...

  • avatar

    xmetallic ::

    7982884e je izjavil:

    narobe.

    waymojevi avti imajo "disengagement" dogodke (cloveski voznik mora prevzeti nadzor) na priblizno 5800 milj. vsak "disengagement" se ni nujno nesreca in to je ze zelo dobro, ampak dokler ta cifra ne bo presegla 200 000 milj - kolikor lahko pazljiv, dober cloveski voznik, brez problema prevozi brez incidenta po njegovi krivdi - ne mores govorit o preseganju cloveskih sposobnosti.

    Če mora voznik prevzeti nadzor nad samovozečim avtomobilom zaradi neumnosti drugega udeleženca v prometu to ne izkazuje slabosti samovozečega avtomobila temveč nesposobnost človeka. Sem prepričan, da če bi ljudje upoštevali CPP voznik v SV ne bi rabil skoraj nikoli prevzeti krmila. Ergo, problem je v ljudeh.

  • avatar

    xmetallic ::

    nekikr je izjavil:

    A nisi prebral nič od tega, kar sem zapisal? Še enkrat: pri avtonomnih avtomobilih zahtevamo vsaj 100% varnost in zanesljivost, raje več. Pri ljudeh nam je pa ok, če jih dnevno nekaj tisoč umre na cestah in se jih še nekaj deset tisoč poškoduje in se zgodi še nakajkrat več prometnih nesreč samo s poškodbami "pleha". In tisti zadnjih procent pri tej 100% zanesljivosti je daleč najtežji. Avtonomna vozila so danes, v dobrih razmerah, vsaj tako dobra kot voznik začetnik. V slabih razmerah so slabša, v "čudnih" razmerah pa odpovejo. Vsaj nisem še zasledil kako avtonomno vozilo pripelje nekam pod Veliko Planino, se pravi po neoznačeni poti in parkira nekje ob poti in to tako, da ne ovira drugih - to namreč zna vsak hribolazec (vstavi poljuben podoben scenarij). Vožnja po označeni avtocesti ali dobro označenem mestu je nekaj povsem drugega kot vožnja po lokalni vukojebini med ostalimi vozili. In če bomo zahtevali vsaj 100% zanesljivost, potem tega še zelo dolgo ne bo. Če se bomo sprijaznili pa s podobnimi rezultati, kot jih imamo ljudje, potem je pa tehnologija dejansko pred vrati.

    Znajo voziti tudi po neoznačenih poteh. V kritičnih situacijah so boljša kot človek. V vsakem trenutku imajo natančne podatke vseh udeležencev v prometu. Če imaš hitrost avta za teboj, in oddaljenost vozila od tvojega je trivialno izračunati ali se bo avto zadaj uspel ustaviti ali ne, ter ustrezno ukrepati. Človek tega ne zmore.

  • avatar

    xmetallic ::

    7982884e je izjavil:

    HD zemljevidov pac ne mores pricakovati na vsakem vukojebinskem kolovozu, sploh ker je za take stvari nujno, da se posodabljajo po moznosti veckrat dnevno. v koncni fazi je cilj itak se znebiti se potrebe po kakrsnihkoli zemljevidih, ker konec koncev jih ljudje ne rabimo (rabimo jih samo za usmerjanje, ne za pozicioniranje na cestiscu).

    HD zemljevidi niso potrebni. Samovozeči avto uporablja live sliko, ki jo pridobi iz lastnih kamer. So dovolj napredni, da znajo iz slike ugotoviti širino cestišča, rob ceste. Dej si poglej mal trivialne algoritme za simulacijo samovozečega avta. Že ti algoritmi so skoraj dovolj dobri, da znajo zaznati večino stvari iz slike. Kaj šele napredni algoritmi, ki jih razvijajo proizvajalci. Imaš popolnoma napačno predstavo zmogljivosti teh algoritmov.

  • avatar

    7982884e ::

    xmetallic je izjavil:

    7982884e je izjavil:

    narobe.

    waymojevi avti imajo "disengagement" dogodke (cloveski voznik mora prevzeti nadzor) na priblizno 5800 milj. vsak "disengagement" se ni nujno nesreca in to je ze zelo dobro, ampak dokler ta cifra ne bo presegla 200 000 milj - kolikor lahko pazljiv, dober cloveski voznik, brez problema prevozi brez incidenta po njegovi krivdi - ne mores govorit o preseganju cloveskih sposobnosti.

    Če mora voznik prevzeti nadzor nad samovozečim avtomobilom zaradi neumnosti drugega udeleženca v prometu to ne izkazuje slabosti samovozečega avtomobila temveč nesposobnost človeka. Sem prepričan, da če bi ljudje upoštevali CPP voznik v SV ne bi rabil skoraj nikoli prevzeti krmila. Ergo, problem je v ljudeh.

    vecina teh prevzemov se vedno ni bila zaradi drugih udelezencev, sicer pa to niti nima veze. tudi avtonomni avto mora delovat defenzivno.

  • avatar

    7982884e ::

    xmetallic je izjavil:

    7982884e je izjavil:

    HD zemljevidov pac ne mores pricakovati na vsakem vukojebinskem kolovozu, sploh ker je za take stvari nujno, da se posodabljajo po moznosti veckrat dnevno. v koncni fazi je cilj itak se znebiti se potrebe po kakrsnihkoli zemljevidih, ker konec koncev jih ljudje ne rabimo (rabimo jih samo za usmerjanje, ne za pozicioniranje na cestiscu).

    HD zemljevidi niso potrebni. Samovozeči avto uporablja live sliko, ki jo pridobi iz lastnih kamer. So dovolj napredni, da znajo iz slike ugotoviti širino cestišča, rob ceste. Dej si poglej mal trivialne algoritme za simulacijo samovozečega avta. Že ti algoritmi so skoraj dovolj dobri, da znajo zaznati večino stvari iz slike. Kaj šele napredni algoritmi, ki jih razvijajo proizvajalci. Imaš popolnoma napačno predstavo zmogljivosti teh algoritmov.

    cakaj, o cem to nakladas?
    vsi, ki se grejo napredne avtonomne sisteme, uporabljajo HD zemljevide.
    ne rabis nakladat o tem, kako "live slika" omogoca dolocanje sirine cestisca. seveda da jo, ampak vsi danasnji akterji uporabljajo veliko redundanco podatkov za lociranje sebe in drugih udelezencev na cestisce. del tega so tudi HD lidar mape. in waymo, in cruise, in nutonomy vsi uporabljajo prej-obstojece HD zemljevide. vsi lahko pogojno delujejo brez njih, ampak s tem odpade pomemben del redundance. enako kot z lidarjem. ce hoces 98%, so kamere zadost. ce hoces 99%, rabis lidar. ce hoces 99.9%, rabis se HD zemljevide starosti max 6 ur in se kup drugih senzorjev.

  • avatar

    Magic1 ::

    Nekaterim ni jasno, da je v realnem času blazno zahtevno razbrati vse potrebne podatke iz posetkov. Avtonomna vožnja ni težka, težko je vse potrebne podatke dobit in obdelat. Vozila v računalniških igrah se že desetletja vozijo in prilagajajo igralcu. Ni težko, če program točno ve, kje je kaj.

  • avatar

    Tody ::

    Torej kdaj me bo avto peljal v sluzbo in nazaj? Regionalna in avtocesta?

  • avatar

    nekikr ::

    Xmetallic prav, da vse to znamo že danes. Samo še avtomobilskim proizvajalcem mora to povedati ;)

  • avatar

    redmax ::

    po moje bo manj nesrec povzrocenih z avtonomnimi vozili, clovek je pac nepredvidljiv medtem ko stroj dela po pravilih in kakor je bil naucen vkljucno z vsemi senzorji. Ce pa ze bo nesreca, bo pa verjetno katastrofa....vse je odvisno kako je stroj sprogramiran da reagira na reakcije s cloveskim faktorjem....npr. ce ti skoci zival na cesto, ko vozis, ali ce ti eksplodira guma, oz. ali bo upocasnil ce ga bo kdo prehiteval medtem ko se bo priblizevalo vozilo na nasprotnem pasu...eventuelno, kaj se zgodi ko odpove ena varovalka? who knows

  • avatar

    Tody ::

    Jaz bolj mislim da so politiki na potezi

  • avatar

    rupsi31 ::

    feryz je izjavil:

    Tovornjak zgazil pešca in pobegnil s kraja dejanja!? Koga bomo pa zaprli?
    Bo treba celice v zaporih malo povečati.



    Nič hudega. Zdaj oggovarja voznik, če pešci kot kure skačejo pred avte. Temu se reče naravna selekcija. Kdor ne zna normalno prečkat cesto, sploh, da ga povozi tovornjak je bolje, da ne obstaja.

  • avatar

    Magic1 ::

    Politiki čakajo na hudo štalo, preden se bodo lotili problema. Samo potem jim je najlažje zadevo prepovedat...
    Težko je neko stvar regulirat, če je še cela tehnologija zelo v povojih in se še ne ve kako temelje regulative postavit.

  • avatar

    rupsi31 ::

    Nič. Samovozeča mobilnost bo prej ko slej tukaj. Tega se ne bo dalo preprečit. Mi bomo še dočakali to, da ne bomo več mogli osebno vozit vozil tam letnika 2040.

  • avatar

    feryz ::

    Avtom s 300+ konji se izteka smiselnost, zelo hitro.
    Krasni novi svet prihaja. Kdor pa vseeno želi, lahko užije še zadnje trenutke.

    Ostali pa že zdaj vozijo v gosjem redu 100 po prehitevalnem pasu (ali pa celo vodijo tako kolono).
    Ker to je to, kar si ljudje želimo in za kar se pehamo po službah. Svoboda gibanja, svoboda izbire, adrenalin in podobno.

  • avatar

    7982884e ::

    ironicno ravno elektricnim avtom ne primanjkuje konjev.

  • avatar

    Tody ::

    Fantje imate dirkališča, in nemške avtoceste, ne zdej krivit električne avte za slabe zakone države :) Mislite da bo pa samovozeč avto po nemški avtocesti vozil 130 samo zato ker je nek paja patak na formumu tko omejen?

  • avatar

    Markoff ::

    Dr_M je izjavil:

    feryz je izjavil:

    Tovornjak zgazil pešca in pobegnil s kraja dejanja!? Koga bomo pa zaprli?
    Bo treba celice v zaporih malo povečati.

    Programerja.

    Kaj pa analitika, testerja in vodjo projekta?

  • avatar

    win64 ::

    Markoff je izjavil:

    Dr_M je izjavil:

    feryz je izjavil:

    Tovornjak zgazil pešca in pobegnil s kraja dejanja!? Koga bomo pa zaprli?
    Bo treba celice v zaporih malo povečati.

    Programerja.

    Kaj pa analitika, testerja in vodjo projekta?

    Prav zaradi takih vprašanj sem mnenja, da še nekaj časa, nobeno podjetje pri zdravi pameti ne bo oglaševalo takih vozil kot samostojno vozečih. Bo kar lepo klavzula: "voznik mora biti pripravljen v vsakem trenutku vskočiti".

  • avatar

    feryz ::

    Najbrž brezvezno vprašanje, ampak vseeno.
    Kaj se zgodi, ko imaš na kupu par, par deset avtov z njihovimi tehnologijami ala ultrazvočni senzorji, lidar-ji in tako dalje?

  • avatar

    Tody ::

    Potrobijo si in gredo naprej svojo pot.

  • avatar

    7982884e ::

    feryz je izjavil:

    Najbrž brezvezno vprašanje, ampak vseeno.
    Kaj se zgodi, ko imaš na kupu par, par deset avtov z njihovimi tehnologijami ala ultrazvočni senzorji, lidar-ji in tako dalje?

    so delani z interferenco v mislih.

  • avatar

    feryz ::

    Testirani tudi?
    Vse slikce in videi predstavljajo avto z lepimi krogci. Mora biti zanimivo, ko narišeš ziljon takih krogcev na kupu. Ne iz istega centra.

  • avatar

    Tody ::

    Ne testirani pa niso, ko bi le imeli tebe da bi jim to povedal, zdaj ko so že 1000 avtov naročili je pa vrjetno prepozno...

  • avatar

    xmetallic ::

    7982884e je izjavil:

    cakaj, o cem to nakladas?
    vsi, ki se grejo napredne avtonomne sisteme, uporabljajo HD zemljevide.
    ne rabis nakladat o tem, kako "live slika" omogoca dolocanje sirine cestisca. seveda da jo, ampak vsi danasnji akterji uporabljajo veliko redundanco podatkov za lociranje sebe in drugih udelezencev na cestisce. del tega so tudi HD lidar mape. in waymo, in cruise, in nutonomy vsi uporabljajo prej-obstojece HD zemljevide. vsi lahko pogojno delujejo brez njih, ampak s tem odpade pomemben del redundance. enako kot z lidarjem. ce hoces 98%, so kamere zadost. ce hoces 99%, rabis lidar. ce hoces 99.9%, rabis se HD zemljevide starosti max 6 ur in se kup drugih senzorjev.

    Ja ker v 6 urah se spremenijo cele ulice. /s

    Magic1 je izjavil:

    Nekaterim ni jasno, da je v realnem času blazno zahtevno razbrati vse potrebne podatke iz posetkov. Avtonomna vožnja ni težka, težko je vse potrebne podatke dobit in obdelat. Vozila v računalniških igrah se že desetletja vozijo in prilagajajo igralcu. Ni težko, če program točno ve, kje je kaj.

    Namenske grafične kartice imajo blazne težave procesirati live sliko. /s LOL, česa še ne bom "izvedel".

    nekikr je izjavil:

    Xmetallic prav, da vse to znamo že danes. Samo še avtomobilskim proizvajalcem mora to povedati ;)

    Glede na to da se po ZDA tovrstna vozila že vozijo znamo to že danes. Še nesposobne in objestne vozike umaknemo s cest in samovozeča vozila ne bodo imela težav voziti po predpisih. To namreč počnejo. Medtem ko average Joe vozi reli zjutraj do delovnega mesta.

  • avatar

    Magic1 ::

    Namenske grafične kartice imajo blazne težave procesirati live sliko. /s LOL, česa še ne bom "izvedel".

    A ti resno primerjaš izrisevanje slike z prepoznavanjem kaj je na sliki? Se zavedaš, da so to različne zadeve?

  • avatar

    xmetallic ::

    Magic1 je izjavil:

    A ti resno primerjaš izrisevanje slike z prepoznavanjem kaj je na sliki? Se zavedaš, da so to različne zadeve?

    Prepoznavanje objektov na sliki ni znanstvena fantastika. Vsak, ki je kdaj spisal algoritem za prepoznavanje česarkoli ve, da za to opravilo ne rabiš superračunalnik. Samovozeči avtomobili ne izvajajo strojnega učenja ampak le aplicirajo slike na že "naučene" modele. Učenje se izvaja v Googlovih podatkovnih centrih.

  • avatar

    Magic1 ::

    Seveda je prpoznavanje na avtocesti relativno enostavno. Drugje gre kompleksnost na x potenco.

  • strani: « 1 2