Prijava

» »

Na vedskem odprli prvo elektrificirano cesto

Na Švedskem odprli prvo elektrificirano cesto

Slo-Tech - Na Švedskem so odprli prvi odsek pametne elektrificirane ceste, ki je namenjena električnim vozilom. Dva kilometra dolg odsek med Rosersbergom in letališčem Arlanda v prestolnici se imenuje eRoadArlanda in predstavlja prvo elektrificirano cesto na svetu, ki ni namenjena zgolj javnemu prevozu. V asfalt je zalit kovinski vodnik, s katerim ima vozilo prek posebne roke med vožnjo stik. Na ta način vozilo dobiva električno energijo neposredno iz omrežja in baterijo med vožnjo polni. Za zdaj obstaja le eno primerno vozilo, in sicer en tovornjak švedsko-danske pošte PostNord.

Za varnost je poskrbljeno tako, da je vodnik pod napetostjo le, ko zazna vozilo nad seboj. Na ta način je mogoče cesto popolnoma varno prečkati in celo stopiti na vodnik. Dva kilometra dolg odsek je stal milijon evrov. Ocenjujejo, da bi elektrifikacija 20.000 kilometrov švedskih cest stala osem milijard evrov. Če bi bila vsa švedska vozila električna, bi porabila 25 TWh električne energije letno, kar predstavlja 16 odstotkov trenutne porabe električne energije.

Nova električna cesta je prototip rešitve problema premajhnih baterij električnih vozil. Namesto razvoja čedalje večjih baterij, lahko vozila uporabljajo trenutne baterije, ki jim na primer zagotavljajo 100 kilometrov dosega. To bi zadostovalo za vožnjo po mestu in odročnih krajih, medtem ko bi se med tranzitom med oddaljenimi mesti napajala iz omrežja in baterijo polnila. Švedi poudarjajo, da je trenutni koncept namenjen zlasti težkim tovornim vozilom, seveda pa je uporaben tudi za avtobuse in avtomobile.

Drugi način elektrifikacije cest je napeljava nad cesto, kar preizkušajo v Nemčiji.

20 komentarjev
  • avatar

    kixs ::

    Odlicno. Z manjsimi spremembami se vracamo v neko drugo dobo... cas trolejbusov - trolejavtov :lol:


    Trolejbus @ Wikipedia

  • avatar

    WhiteAngel ::

    Kaj pa indukcija? Je to že kdo poskušal?

  • avatar

    Meizu ::

    Jaz res ne bi zaupal temu, da stopim na vodnik, ker zazna nad sabo avto in pride sele takrat pod napetost. Bo enkrat naredilo "Zap!!" pa bo mir.

  • avatar

    AtiriL ::

    Torej smo iz avtov naredili vlake/avtomobilčke iz lunaparka. Kaj pa ko menjamo pas? Taka roka je vsekakor nepraktična.
    @WhiteAngel: Na to sem tudi jaz pomislil. Samo tako močna indukcija bi lahko poškodovala elektroniko v avtu...

  • avatar

    Looooooka ::

    Ha. Nemci spet zadaj. Tramvaje na elektriko nad cesto smo imeli ze v bivsi Jugi. Pfff in Evropa poslusa njih. Narobe svet :D

  • avatar

    LeQuack ::

    To z električnimi tiri je res neumno.

  • avatar

    gametech ::

    katastrofa res. sploh ne boš mogu mal hitrej pelet, prehitet počasne pred sabo, ampak se bomo vozli vlakce kot otroci v luna parku. brezveze.

  • avatar

    srus ::

    WhiteAngel je izjavil:

    Kaj pa indukcija? Je to že kdo poskušal?


    Tesla, tisti ta pravi, Nikola, že 120 let nazaj. Ni mu uspelo

  • avatar

    zajeda ::

    Mu je. Problem je bil v trženju.

  • avatar

    krucymucy ::

    Meizu je izjavil:

    Jaz res ne bi zaupal temu, da stopim na vodnik, ker zazna nad sabo avto in pride sele takrat pod napetost. Bo enkrat naredilo "Zap!!" pa bo mir.


    Zato pa se z nacrtovanjem ne ukvarjajo druzboslovci.

  • avatar

    orbika ::

    Zaninivo. Jaz sem nekoč mislil, da bo v primeru električnih vozil dve rešitvi:
    1.) kot tramvaj/trolejbus, ki ima zgoraj drogove, s katerima se dotika napeljave ali
    2.) za sabo vlečeš kabel

    Za prvo varianto sem našel en video:

  • avatar

    J.McLane ::

    gametech je izjavil:

    katastrofa res. sploh ne boš mogu mal hitrej pelet, prehitet počasne pred sabo, ampak se bomo vozli vlakce kot otroci v luna parku. brezveze.


    Zakaj? Saj bo avto/tovornjak še vedno imel svojo baterijo, tako bo vozni pas resnično vozni in prehitevalni samo prehitevalni.

  • avatar

    K0l1br1 ::

    gametech je izjavil:

    katastrofa res. sploh ne boš mogu mal hitrej pelet, prehitet počasne pred sabo, ampak se bomo vozli vlakce kot otroci v luna parku. brezveze.

    Itak, pozabil si tudi na to, da ne boste nobenega povozili. Počasnih ne bo, ker boste vsi enako počasni.

  • avatar

    Markoff ::

    Če prav razumem, je mogoče roko kadarkoli dvigniti, se prestaviti na drug pas ali zaviti na drugo cesto, roka se spusti nazaj in nadaljuje z zajemom elektrike. Vmes uporablja energijo iz baterije, ki pa z dosegom npr. 100 km več kot zadošča za vse podobne manevre in celo vožnjo po lokalnih, neelektrificiranih cestah.

    Vprašanje pa je, kako bo z vzdrževanjem teh vodnikov, na AC tovornjakarji še posebej lepo uničujejo asfalt vsakih nekaj let.

    krucymucy je izjavil:

    Zato pa se z nacrtovanjem ne ukvarjajo druzboslovci.

    Risk appetite je osebna lastnost, ki je le delno pogojena z izobrazbo, precej bolj pa z vzgojo. Koliko risk managementa učijo na družboslovnih fakultetah in koliko na naravoslovnih, bi se pa dalo diskutirati. Ne podcenjuj ljudi, ki nimajo tvojega znanja, imajo pa takšnega, ki ga ti nimaš.

  • avatar

    Matko ::

    krucymucy je izjavil:

    Meizu je izjavil:

    Jaz res ne bi zaupal temu, da stopim na vodnik, ker zazna nad sabo avto in pride sele takrat pod napetost. Bo enkrat naredilo "Zap!!" pa bo mir.


    Zato pa se z nacrtovanjem ne ukvarjajo druzboslovci.


    To je PR ali posledica prevajanja.

    Ravno tehnično je precej vprašljivo. Ko se prvemu zlomi "vtikač"...

    Verjetno le še ena utopična ideja, financirana s tujim denarjem.

    Precej bolje bi bilo, da bi spodbujali javni promet in združevanje uporabnikov.
    Ker na cesti je zmeraj bolj en avto, en potnik.

  • avatar

    nekikr ::

    Ocenjujejo, da bi elektrifikacija vseh švedskih cest stala osem milijard evrov

    Pri nas bi najbrž toliko stal odsek med Ljubljano in Postojno...

  • avatar

    Meizu ::

    krucymucy je izjavil:

    Meizu je izjavil:

    Jaz res ne bi zaupal temu, da stopim na vodnik, ker zazna nad sabo avto in pride sele takrat pod napetost. Bo enkrat naredilo "Zap!!" pa bo mir.


    Zato pa se z nacrtovanjem ne ukvarjajo druzboslovci.


    Mater, kaj si pa ti zdaj pogruntal.

  • avatar

    AtiriL ::


    Pri nas bi najbrž toliko stal odsek med Ljubljano in Postojno...
    Hmmm... Glede na ceno makete 3x2m II. Tira....

  • avatar

    zinett ::

    20 let nazaj so isto stvar imeli v Trstu, le da so tamle rešili problem neelektrificiranih peščev z magneti (magnet v vozilu dvigne vodnik do plošče po odsekih). Si predstavljam da so stvar opustili zaradi izrednih sposobnosti takratnih baterij.


  • avatar

    LeQuack ::

    zinett je izjavil:

    20 let nazaj so isto stvar imeli v Trstu, le da so tamle rešili problem neelektrificiranih peščev z magneti (magnet v vozilu dvigne vodnik do plošče po odsekih). Si predstavljam da so stvar opustili zaradi izrednih sposobnosti takratnih baterij.




    Saj še naravnost ne morajo položiti te stvari kako bodo nekaj kompleksnega kot so magneti obvladali. To bi delalo natanko en teden pol bi se pa pokvarilo.