Prijava Slo-Tech logo

» »

EU premierno preverja Googlov odnos do naših podatkov

EU premierno preverja Googlov odnos do naših podatkov

Slo-Tech - Google in njegovo zbiranje osebnih podatkov za potrebe oglaševanja sta se prvič znašla pod drobnogledom irskega pooblaščenca za varovanje osebnih podatkov. Irskega zato, ker ima Googlova evropska filiala sedež v tej državi članici. Sicer pa je v ospredju predvsem zanimanje za to, kako Google procesira naše osebne podatke v vsaki fazi oglaševalskih transakcij in če je vse skupaj skladno z določbami Splošne uredbe o varstvu osebnih podatkov, znane tudi pod kratico GDPR.

Preiskava se je začela na iniciativo lastnikov brskalnika Brave, ki zatrjujejo, da Google uredbo krši s tem, ko podatke o naših spletnih interesih posreduje podjetjem, ki nato na avkciji tekmujejo z denarjem, čigav oglas bomo ugledali. Johnny Ryan iz podjetja Brave je tako napovedal, da se v spletnem oglaševanju obetajo novi časi, po njegovem mnenju je namreč to področje nujno reformirati in s tem zaščititi tako oglaševalce kot potrošnike pred tveganji, povezanimi z GDPR. Tožnikom na pomoč prihaja tudi vedno večja ozaveščenost uporabnikov, politikov in drugih institucij, ki zadnje čase z dvignjeno obrvjo spremljajo ravnanja velikih tehnoloških podjetij, ko gre za upravljanje uporabniških podatkov.

Predstavniki Googla so v odzivu za javnost napovedali svoje polno sodelovanje v preiskavi, obenem pa bodo poskušali obraniti dosedanji dražbeni sistem, ki oglaševalca izbere v realnem času.

Vemo, če bo Google na koncu spoznan za krivega, mu grozijo zdaj že kar razvpite kazni iz uredbe, med njimi tudi plačilo globe v višini 4 % njihovega letnega prometa, kar bi v Googlovem primeru naneslo solidnih 5,4 milijarde ameriških dolarjev. Še bolj pa bi podjetje verjetno pretresla zahteva po prenovi njihovega sistema oglaševanja, v kar bi bili v primeru poraza primorani, da bi se izognili morebitnim bodočim sankcijam. Preiskavo je namreč mogoče videti tudi kot preizkus zakonitosti podatkovno osredotočenega modela spletnega oglaševanja, na katerega se je vsa industrija navadila zadnja desetletja.

2 komentarjev
  • avatar

    OK.d ::

    Slika pove več kot 1000 besed.;)

  • avatar

    Markoff ::

    Emmm...Google dobi izpolnjene tri želje?